ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
|
12974-06-12
27/06/2013
|
בפני השופט:
הרווי גרובס
|
- נגד - |
התובע:
1. אלינה גוסלינקוב 2. אדוארד גוסלינקוב
|
הנתבע:
טרנד ריהוט בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
רקע עובדתי ודיוני
1.ביום 26.1.12 התובעים רכשו סלון פינתי (להלן: "הריהוט") מאת הנתבעת תמורת 15,500 ₪ ושילמו עוד 450 ₪ בגין הובלה.
לטענת התובעים הריהוט הגיע אליהם כאשר הוא פגום ("במצב גרוע ביותר מאוד ובלתי תקין" – כתב התביעה סעיף 8).
התובעים מיד התלוננו על כך למובילים אשר צילמו את הפגמים.
התובעים מלינים על מספר פגמים:
א. חוסר סימטריה בין הגבהים של הכריות.
ב. הבדלי טקסטורה בריהוט ובכריות.
ג. שפשופים בחלק התחתון של הריהוט.
ד. חיבור אי סימטרי של העור.
2.כתוצאה מהפגמים התובעים פנו לנתבעת באמצעות עורך דין ביום 30.4.12 ודרשו לבטל את העסקה, החזר כספם ועוד 3,000 ₪ בגין עוגמת הנפש שסבלו.
הנתבעת לא השיבה לתלונות התובעים וסירבה לבטל את העסקה.
מכאן תביעתם לפיה התובעים עותרים לביטול העסקה, החזר כספם, פיצוי עבור עוגמת נפש ושכ"ט עו"ד בסך הכל 21,035 ₪.
3.בכתב הגנה הנתבעת טענה שעוד בטרם פנייתו של עורך דין התובעים, ביום 19.04.2012, ביקר סמנכ"ל הנתבעת בדירת התובעים על מנת לברר את תלונות התובעים.
הוא מצא שחלק מהתפר דוגמא בין המושבים של הספה עם ידית שמאל חסר. כאשר התובעים התלוננו על הבדלי טקסטורה בעור וסימני סלקת, הוסבר להם שאלו סימנים טבעיים האופייניים לריפוד עור טבעי ולא דובר בפגמים (כתב הגנה סעיף 4).
לטענת הנתבעת התובעים סירב לכל פתרון מקצועי שהוצע להם על מנת לפתור את התקלה ודרשו לבטל את העסקה.
4.בדיון שהתנהל בפני הרשמת הבכירה רנה הירש ביום 27.09.2012 הוחלט שנציג שירות מטעם הנתבעת יבקר בבית התובעים פעם נוספת וזאת במגמה לסיים את התיק בהסדר פשרה.
הנתבעת טענה בהודעתה לבית המשפט ביום 04.11.2012, שהתובעים סירבו בכל תוקף לקבל כל שירות מטעם הנתבעת.
לכן הדיון בתיק התחדש בפני ביום 23.05.2013.
דיון והחלטה: